Electric Service Broer

Jaren geleden geleden werd Patrick Broer eigenaar van Electric Service Broer. Al snel wisselde hij van acculeverancier. De keuze viel op Lijnema. Inmiddels is hij ook wederverkoper. De onderneming bestaat al meer dan 25 jaar. Acht jaar kreeg geleden Patrick Broer de leiding en eind 2011 nam hij het ook daadwerkelijk over.
Over klanten

Sindsdien heet het Electric Service Broer, een bedrijf in het Overijsselse Hardenberg dat zich richt op de revisie van startmotoren, dynamo’s en verstuivers. Maar dat ook accu’s, nieuwe startmotoren, dynamo’s en aircopompen verkoopt. Voornamelijk bedoeld voor auto’s, vrachtwagens en landbouwvoertuigen. 

Flink gegroeid

De eerste jaren stonden voornamelijk in het teken van het opdoen van kennis en ervaring. Patrick was enthousiast en leergierig en had het vak al relatief snel onder de knie. En dus besloot hij na de overname helemaal zijn eigen koers te varen. Met resultaat, want Electric Service Broer is de afgelopen jaren flink gegroeid. ‘Het bedrijf is vier keer zo groot geworden’, licht Patrick toe. ‘Hoe dat zo gekomen is? Het klinkt als een cliché, maar de klant staat bij mij echt centraal. Ik doe er alles aan om zo goed mogelijk te voldoen aan zijn wensen en behoeften. Voorheen deed ik de werkplaats er ook bij. Nu niet meer, waardoor ik voortdurend in contact sta met mijn klanten. En dat betaalt zich zichtbaar uit.’

Grote voorraad

Toen hij eigen baas werd voerde Patrick veel veranderingen door. Zo beëindigde hij onder meer de relatie met de toenmalige acculeverancier.  De kwaliteit liet te wensen over, waardoor hij veel accu’s van klanten terugkreeg. Hij kwam erachter dat VMF voor Electric Service Broer het meest geschikte merk was. ‘Vervolgens kwam ik in contact met Lijnema’, vertelt hij. ‘Dat voelde vanaf het allereerste moment goed. Dat moet ook wel, want accu’s zijn belangrijk voor mijn bedrijf. Ik heb een magazijn met een grote voorraad van vrijwel alle gangbare types. Allemaal afkomstig van Lijnema. Ik ben voor hun een wederkoper, een verdeelpunt. Dus vanuit hier vinden de accu’s weer hun weg naar voornamelijk autogarages.’

Altijd een oplossing

Een paar keer per week, en op piekmomenten zelfs dagelijks,  is er contact tussen Electric Service Broer en Lijnema. Dat verloopt buitengewoon soepel, zegt Patrick. ‘De gesprekken gaan uiteraard over de bestellingen, maar ook over nieuwe ontwikkelingen in het vak. Wat speelt er nu en wat mogen we in de toekomst verwachten? Daarnaast wisselen we met grote regelmaat persoonlijke ervaringen uit. Heel waardevol, vind ik dat. Peter en René zijn heel gemoedelijk en nemen echt de tijd voor me. Voor elk probleem is er wel een oplossing. Net als ik zijn ze heel serieus met hun vak bezig. Ik kan me niet beter wensen.